Încă de la sfârâitul anului 2020 producătoru auto Japonez a anunțat lansarea unui nou model si anume Mazda 3 care este propulsat de un motor 2.5 Turbo fiind disponibila de la lansare in doua versiuni ale caroseriei in versiunea sedan, dar si hatchback.Aceste schimbări ar trebui sa diferențieze acest model de cele ale competitorilor, noul Volkswagen Golf GTI reproiectat si care va fi lansat 2022 sau noul hatchback dezvoltat de Toyota (cel mai probabil bazat pe Corolla) Mașina este propulsata după cum se sugerează si in titlu de un motor turbo de 2,5 litri, fiind disponibil in versiunea cu 4 cilindri aceasta fiind întâlnit si la Mazda 6 Sedan, CX-5,CX-9.Acest lucru potrivindu-se cu cei 263 CP ai fostului MazdaSpeed3. De reținut faptul ca aceasta putere de 250 CP este obținuta atunci când se folosește combustibil de 93 octanici. Cifra scade la 227 CP atunci când se utilizează combustibil de 87 octanici.Cuplul de vârf vine la 320 lb-ft cu combustibilul de 93 octanici și 310 lb-ft cu combustibilul de 87 octanici, împreună cu un sistem standard de tracțiune integrală. Singura transmisie anunțată până acum este una automată cu 6 trepte. Injecția directă ajută la reducerea turbo lag, dar Mazda a făcut un pas mai departe pentru a ajuta turbo-ul să ofere energie în întreaga gamă de turații. Mazda îl numește sistemul Dynamic Pressure Turbo și dispune de o supapă de ejecție cu o clapetă pentru a schimba modul în care gazele de eșapament sunt direcționate în turbo. La ralanti, clapeta este închisă, direcționând aerul prin orificii mici care creează o viteză mai mare a curgerii gazelor de eșapament. La aproximativ 1.600 rpm, clapetea se deschide pentru a direcționa aerul către orificii mai mari, eliminând orice contrapresiune și lăsând un volum mai mare de aer în turbo. Motorul funcționează astfel până la linia redusă de 6.300 rpm. Motorul Mazda 3 2.5 Turbo cântărește cu aproximativ 120 lbs mai mult decât versiunea aspirată natural la modelele Mazda 3 2.5 S. În timp ce arcurile frontale sunt cu 15% mai rigide, este doar pentru a face față greutății suplimentare și pentru a păstra aceleași frecvențe. Amortizoarele sunt reglate și pentru greutate și pentru a face manipularea ușor mai receptivă. Mazda a întărit, de asemenea, brațul de direcție (o schimbare care se lansează pentru toate Mazda 3), a modificat calibrarea direcției pentru a adăuga ceva mai multă greutate și a îmbunătățit diferențialul din spate, astfel încât sistemul de tracțiune integrală să poată furniza de trei ori mai multă putere spre spate. O serie de îmbunătățiri au fost făcute si la interior, la fel precum o mașina de lux avem dotările standard: sistem audio cu 12 difuzoare Bose, tapițerie din piele sintetică, scaunele din față încălzite, volan încălzit, reglarea automata a oglinzilor.Sistemul de informare al șoferului este compus dintr-un ecran de 8,8 Inch, compatibil Apple CarPlay și Android Auto. Având un preț de pornire de 30.845 USD pentru versiunea Sedan si 31.845 USD pentru hatchback, Mazda 3 vine cu o serie de caracteristici tehnice standard cum ar fi asistență a șoferului in timpul condusului, frânare de urgență automată, avertismente de ieșire a benzii de circulație, control activ al benzii, control automat al vitezei de croazieră. In exterior,unele dintre caracteristicile disponibile ale mașinii includ jante de 18 inch, accente exterioare negre și un spoiler de buze pentru sedan și spoiler de acoperiș pentru hatchback. Share via: Facebook Twitter Copy Link More